Hvad er links og er de relevante i 2016

Mange undrer sig over  hvordan linkbuilding bliver i 2016, da nogen mener det er uddøende, mange eksperter mener dog at linkbuilding aldrig vil dø da det er en af Googles største faktorer i deres algorithme, og det er meget svært at finde et andet parameter som viser hjemmesidens kvalitet så som backlinks og andre mentions rundt omkring på nettet. Kort sagt er linkbuilding  processen med at erhverve hyperlinks fra andre websteder til din egen. Et hyperlink (normalt blot kaldes et link) er en måde for brugerne at navigere mellem sider på internettet. Søgemaskiner bruger links til at gennemsøge internettet; de vil kravle forbindelserne mellem de enkelte sider på dit websted, og de vil kravle forbindelserne mellem hele websteder. Der er mange teknikker til opbygning af links, og mens de varierer i vanskeligheder, SEOs tendens til at enige om, at link bygning er en af de sværeste dele af deres job. Mange firmaer bruger størstedelen af deres tid på at forsøge at gøre det godt. Derfor, hvis du kan mestre kunsten at opbygge høj kvalitet links, det kan virkelig sætte dig foran både andre firmaer og din konkurrence.

Et link vil typisk se så ledes ud i koden: <a href=”http://www.example.com” rel=”nofollow”>Example</a>
Mange bruger dog rel=”nofollow” som gør at Google ikke følger linket og indekserer det, for at beskytte deres egen blog.

Den væsentligste årsag et websted kan bruge nofollow vedrører scenarier, hvor det pågældende sted mangler total kontrol over de links, der er føjet til dens sider. Med andre ord, de ikke ønsker at vise Google et tillidsvotum, når de ikke ved, om de rent faktisk er overbeviste. Dette er mere udbredt end du ville forvente; her er et par eksempler:

Blog-kommentarer
Forumindlæg
kommentarer Gæste bog
Redigerbar Wiki-sider (f.eks Wikipedia)
Yahoo! Answers
Gæst Indlæg signaturer
Brugere kan frit tilføje links til hver af disse steder, og på grund af deres størrelse, er det ikke rigtig praktisk til moderat hver eneste af disse links. Så for at afskrække link spammere i at drage fordel af et websteds PageRank, webstedet vil ofte vælge at anvende den nofollow attribut til alle links indsendt af andre brugere.

En anden anvendelse for nofollow attribut er for annoncører at bruge på links, der er blevet betalt for. Så hvis du køber en reklame banner på en hjemmeside, som linker til dig, siger Google, at nofollow attribut skal tilføjes, så de ved ikke at videregive nogen PageRank tværs dette link. Ideen her er, at du ikke bør være til gavn i de organiske resultater ved at købe reklamer, der indeholder links på andre hjemmesider.

På det seneste har Google udvidet dette koncept til inkluderet optimerede links i pressemeddelelser, artiklen mapper, og advertorials. Disse er alle eksempler på, er helt relevant at anvende nofollow.

Vi håber du har lært fra dette indlæg hvad et link er, og hvorfor det er vigtigt for din blog.

Postet af jonasjoneshanson via AdSet.