Sådan sikrer du dig, at din virksomhed får noget ud af at have en messestand

Udstillinger og messer kan være et godt sted at fremvise dit brand og få en chance for at blive bemærket af et stort publikum. Messer kan ofte være dyre, men det kan også give mindre virksomheder mulighed for at interagere med deres målgruppe, men messer kan også være et godt sted til networking.

Mindre virksomheder, kan bruge messer til at tiltrække potentielle købere og opbygge en ny kundebase. Desværre er der også intens konkurrence på de fleste messer. Der vil være flere virksomheder, der tilbyder lignende produkter eller tjenester, og alle vil blive forsøge at vinde kundernes opmærksomhed. Det er derfor, det er afgørende at mindre virksomheder gør en indsats for at skille sig ud fra konkurrenterne. Her er fem tips, der vil være nyttige i at tiltrække besøgende på udstillinger.

 

Stræb efter at være unik

Vores første indtryk dannes i løbet af en tiendedel af et sekund. Ikke alle virksomheder har et stort budget men selve designet af din messestand er alligevel yderst vigtig. Som udgangspunkt skal man selv opbygge sin messestand, når man melder sig til en messe. Forsøg at få din stand til at se så unik ud som muligt og vælg et design, der tydeligt afspejler dit brand. Vær fantasifuld når du skal designe din stand og forsøge at have et tema, der passer til dit brand eller produkter. Hvis ikke du selv er i stand til at designe og bygge din messestand, er der flere firmaer der har specialiseret i netop dette.

 

Hav marketingmateriale ved hånden

Deltagelse på messer kan være en god måde at markedsføre dit brand. Det er derfor vigtigt at sikre, at du har al marketingsmateriale klar. Det bør være godt designet og trykt professionelt, da det afspejler hele virksomheden. Mange virksomheder forærer kuglepenne, drikkeflasker eller andre mindre ting med virksomhedes logo væk. Her kan det igen være en fordel at tænke ud af boksen og find på noget helt andet, som kan foræres væk. Det behøver ikke at være noget dyrt men bare noget der skiller sig ud. Mens du snakker med kunder, så husk at dele visitkort, brochurer og foldere ud, der indeholder mere information om din virksomhed og produkter. Sørg også for at få kontaktoplysninger fra kunder, så du vil kunne kontakte dem efterfølgende.

 

Tilbyd særlige rabatter

For at tiltrække kunder til din stand, bør du have nogle særlige messetilbud. Sørg for at disse specielle tilbud er tydelige på standen. Det kan hjælpe til at tiltrække flere kunder.

 

Giv gratis konsultationer eller produktdemonstrationer

Gratis konsultationer eller produktdemonstrationer vil tiltrække folk til din stand. Tilbyd produktprøver til kunder og sikre dig, at disse små prøver har tydelig kontaktinformationer.

 

Sociale medier

Kombinationen af offline og online markedsføring kan have en stor indflydelse, og sociale medier er ideelle til dette. Del oplysninger og opdateringer om messen på tværs af forskellige medieplatforme. Fremhæv de ekstra fordele eller tilbud, der tilbydes på messen via de sociale medier. Hermed kan du lokke potentielle kunder til din stand.



Postet by ag via AdSet linkbuilding network