Skab opmærksomhed omkring dit produkt med POS materiale

POS materiale er et effektivt middel til både at skabe oplevelser i butikken og på samme tid fremme salget af et konkret produkt. POS står for ”Point of Sale” og består typisk af noget grafisk materiale, hvis form og funktion er udtænkt til at tiltrække kundens opmærksomhed omkring et specifikt produkt og sælge den pågældende vare på stedet. Vi ser det ofte i supermarkeder og stormagasiner, hvor iøjefaldende displays skaber opmærksomhed omkring aktuelle sæsonvarer eller kampagnevarer på tilbud, men i stigende grad er de selvstændige fysiske specialvarebutikker også begyndt at tage mediet til sig, fordi det samtidig giver oplevelser i butikken.
Ud over displays kan POS materiale også være standere, skilte, plakater, bannere og roll ups mm. Materialet er typisk udført med grafisk tryk på skilte karton, falcon board, opskummet pvc, stadur el.lign, som er lette materialer og nemme at håndtere og udskifte, når en kampagne er slut.
Layoutmæssigt er det afgørende, at POS materialet er kreativt udført i form og farvevalg og at budskabet er nemt at afkode og rammer målgruppen lige i hjertet. Der er foretaget flere undersøgelser, som viser, at 80-90% af alle købsbeslutninger bliver truffet i butikken, og at disse købsbeslutninger i langt de fleste tilfælde er baseret på impuls, hvor kunden er blevet påvirket af effektivt POS (Point of Sale) materiale i butikken.
Et eksempel er en vinhandler, som i forbindelse med lanceringen af en ny whisky fik produceret en 2 meter høj model af whiskyflasken, som blev trykt på krydsfinér og konturskåret i flaskens facon. Den 2 meter høje figur skabte meget opmærksomhed omkring det nye produkt og sammen med smagsprøver, blev lanceringen en stor succes.
Et andet eksempel er en herretøjsbutik, som i forbindelse med butikkens 50 års jubilæum kørte et særligt tilbud på en sort habit. Den pågældende butik fik trykt en kæmpe papfigur på næsten 3×2 meter af en sort habitjakke, som mødte kunden, når de trådte ind i butikken. Det skabte både opmærksomhed omkring produktet og omtale for butikken.

Postet af reklametryk via AdSet.