Det lille malerfirma har fået det sværere

Ifølge hjemmeside www.maler-oversigt.dk har konkurrencen i mellem de forskellige malerfirmaer rundt omkring i Danmark har hele tiden været meget hård! For selv om der er masser af kunder der skal have udført alle mulige forskellige slags maleropgaver året rundt kræver det alligevel en del at have kalender fyldt op med maleropgaver hele tiden. Og med et trylleslag blev det med et meget sværere især de små malerfirmaer at tiltrække nye kunder til deres forretning. Grunden til dette er at søgemaskinen Google som stort set alle danskerne bruger til at søge efter ting og sager ændret på deres visning af reklamer. Førhen havde Google tre reklamer i toppen af siden samt liste med reklamer helt ude i højre siden. Det giver sig selv at de tre reklamer i toppen er mest eftertragtede men dermed også den dyreste reklameplads man kan købe hvis man ville gøre reklame for sit malerfirma. Men det var stadigvæk for mange af de små malerfirmaer at tiltrække nye kunder ved at reklamer ude i højre side. Her var reklame pladserne meget billiger på grund af at det ikke umiddelbart var her forbrugeren havde sit fokus når de kom ind på siden. Man kunne ikke nøjes med kun at reklamer for sit malerfirma her men det gav et par ekstra kunder her og der og som man siger “mange bække små gør en stor å”. Men det er slut nu! Så hvad skal man så gøre for at tiltrække nye kunder?

Tænk kreativt når du skal markedsføre dit malerfirma

Det første sted du skal overveje hvordan du kan gøre opmærksom på dig selv er i bybilledet når du køre rundt i din firmabil. I stedet for kun at have navnet på dit malerfirma og et telefonnummer på siden af din firmabil så sørg for at der er noget ekstra blikfang. Det kunne være en kæmpe malerpensel på taget af bilen eller at bagenden af bilen var formet som en malerspand. Hvis du kan få 1% af de mange mennesker som der ser din firmabil når du køre rundt som kunder i dit malerfirma behøver du ikke reklamere andre steder. Lav konkurrencer på din Facebook profil hvor folk skal skrive hvorfor netop deres ven eller veninde skal have besøg af dit malerfirma og få dem til at tagge deres venner i beskeden. Det vil hurtigt sprede sig som ringe i vandet og det ville ikke koste andet end et enkelt gratis malerjob. Til gengæld vil du have mange flere potentielle kunder og skrive ud til via Facebook ganske gratis næste gang du poster noget på din Facebook firmaprofil. Når du er ude og male hos en ny kunde så få ham eller hende til at skrive en positiv besked på deres Facebook profil om dit malerfirma og giv dem 10% i rabat til gengæld. Disse 10% er meget hurtigt tjent hjem igen. Nu er det bare med at komme i gang med at få gjort opmærksom på dit malerfirma så du er et skridt eller to foran dine konkurrenter.

Postet af zoozapper via AdSet.