Træningshold i fysiocentre – gode informationer

Ønsker du at motionere noget mere men har svært ved at komme igang og ved faktisk heller ikke særlig meget om sport, idræt eller motion så er det klogt for dig at starte på et eller andet træningshold enten i fitnesscenter eller på et træningshold i et fysioterapeutcenter. Den bedste måde at komme igang med noget motion og træning er at starte på et hvilket som helst træningshold. At være en del af et træningshold gør det både lettere at komme igang, da du bliver instrueret i hvert enkelt øvelse, du laver, og der er altid nogen at snakke og kæmpe sammen med på alle holdende. Denne artikel vil sætte fokus og give vigtige informationer omkring, hvilke træningshold, som man kan deltage i.

Afspændningshold

Det første træningshold, vi vil sætte fokus på her i artiklen, er afspændningsholdet. Afspænding er en god måde at lære at slappe af og mindske spændinger i musklerne. Afspændingsholdet er med til gøre din krop langt mindre anspændt og vejrtrækningen langt mere rolig og dyb. Holdet kan hjælpe dig med at mindske smerter. På afspændingsholdet bliver der benyttet mange forskellige afspændingsteknikker, der skal være med til at få dine muskler til at slappe af og mindske spændinger i dine muskler samt få bedre styr på vejtrækning, således at den bliver langt mere rolig og dyb.

Boldhold

Boldholdet er til dig, som ønsker at træne hele kroppen. På boldholdet er der fokus på styrke, balance og stabilisering af hele kroppen. Boldholdet er kendetegnet ved øvelser med den store, træningsbolde samt højt humør, grin og en masse musik. Holdet varetages oftest af en fysioterapeut med ekspertviden indenfor kropstræning.

Knæhold

Et knæhold bliver oprettet som ment til de personer, som er nyopereret i knæet og er ment som et tilbud for en fornuftig og godt genoptræningforløb samt folk med længerevarende knæ-problematikker, hvor muskelfunktion er kraftigt svækket, men også en introduktion til grundprincipperne i knæ træning. Der bliver benyttet vægte i frie øvelser med let belastning og med stor fokus på kontrol på dette hold.

Ryghold

Smerter i ryggen er et af de mest almindelig diagnoser for danskere. En ud af fire danskere har smerter i ryggen og den klart bedste måde at slippe for smerter i ryggen er at træne rygmusklerne stærke. På rygholdet er der meget fokus på stabiliserende øvelser af de store muskelgrupper i ryggen, som skal være med til at skabe bedre stabilisering i ryggen og hele kroppen, således at smerterne forgår.

Stram op

Stam op, holdet er et hold med fokus på styrke og pulsen, hvilket skal være med til at sikrer fedtforbrænding og en øget muskelmasse. Træningen starter hver eneste gang op med en opvarmning, der bliver fulgt op med mange forskellige styrkeøvelser til hele kroppen. Til sidst sluttes enhver træning med udstrækning og afspænding.

Postet af jeppe-nielsen via AdSet.